پیست دیزین

پیست‌های اسکی تهران، پیست اسکی دیزین

پیست اسکی دیزین بزرگ‌ترین و بهترین پیست اسکی در ایران محسوب می‌شود. این پیست در دهه ۶۰ و دروان حکومت محمدرضا پهلوی در ۷۰ کیلومتری ادامه مطلب

پیست اسکی دیزین بزرگ‌ترین و بهترین پیست اسکی در ایران محسوب می‌شود. این پیست در دهه ۶۰ و دروان حکومت محمدرضا پهلوی در ۷۰ کیلومتری شمال تهران ساخته شد. پیست اسکی دیزین اولین پیست اسکی ایران است که از طرف فدراسیون جهانی اسکی برای برگزاری مسابقات جهانی مورد تائید قرار گرفت.

پیست دیزین کجاست؟

پیست دیزین در کوه‌های البرز و از تهران به فاصله ۱۲۳ کیلومتر از مسیر جاده چالوس و ۷۴ کیلومتری شهر کرج و ۷۱ کیلومتر از مسیر شمشک  واقع‌شده است.

فصل اسکی در پیست دیزین چه زمانی است؟

مدت‌زمان فصل اسکی در این پیست از اوایل آذرماه تا اواخر اردیبهشت‌ماه است که بیشترین زمان را برای اسکی‌بازان در ایران فراهم آورده است.

پیست‌های دیزین

دیزین ۲۳ پیست اسکی دارد که شامل ۴ تله کابین شله، قله، دره، چمن، ۲ تله سیژ قله و چمن، ۷ تله‌اسکی بشقابی شامل دوبل مایر، سی چال، گوزنی، پشت ویل، مبتدی، چمن و یک تله‌اسکی چکشی است. در طول فصل تابستان امکان اسکی روی چمن نیز در آن امکان‌پذیر است. طول این پیست ۶۵۰ متر است. دوچرخه‌سواری کوهستانی، تیراندازی باکمان، کایت‌سواری از دیگر امکانات پیست چمن دیزین است.

امکانات رفاهی و اقامتی پیست دیزین

مجموعه تفریحی‌ورزشی پیست دیزین شامل ۳ هتل ۱۹ شله و ۱۵ رستوران است. هتل دیزین، هتل جهانگردی و هتل گاجره در سه کیلومتری پیست، هتل‌های دیزین هستند. علاوه بر اقامت در هتل امکان اجاره سوئیت و ویلا در دیزین نیز وجود دارد. آب‌وهوای بسیار مناسب زمستانی (۲۰- سانتی‌گراد) با تعداد روزهای آفتابی زیاد، آب‌وهوای دلپذیر تابستانی حداکثر (۲۰+ سانتی‌گراد) و امکانات فراوان و دسترسی مناسب، دیزین را به یک دهکده توریستی کم‌نظیر زمستانی و تابستانی در خاورمیانه تبدیل کرده است.

Rate this post

شما اولین دیدگاه را ارسال کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


*