تفریحات شبانه در تهران

۲۴ پیشنهاد برای شبگردی در تهران

شما هم از افرادی هستید که به خاطر مشغله‌هایتان در طول روز، فقط گزینه‌ی تفریحات شبانه در تهران را دارید؟ یا از آن دسته افرادی ادامه مطلب

شما هم از افرادی هستید که به خاطر مشغله‌هایتان در طول روز، فقط گزینه‌ی تفریحات شبانه در تهران را دارید؟ یا از آن دسته افرادی هستید که تفریح کردن در شب یا به قول معروف شبگردی در تهران از علایق‌شان است؟ اما ممکن است بعضی وقت‌ها بی‌هدف به هوای تفریحات شبانه‌ی تهران از خانه یا هتل بزنید بیرون و گزینه‌ای نداشته باشید. این مطلب به شما کمک می کند که منطبق با حال و هوا و موقعیت جغرافیایی‌تان در شهر تهران برای یک شبگردی حسابی، تصمیم بگیرید.

بام تهران

بام تهران یکی از جاهایی است که می توانید برای شب گردی انتخاب کنید. بام تهران در بالاترین نقطه خیابان ولنجک قرار گرفته است و با رفتن به آن جا، همه جای تهران زیر پایتان است. بنابراین اگر از افرادی هستید که می خواهید زیبایی شب های تهران را ببینید و از آن لذت ببرید، بام تهران انتخاب مناسبی است. در بام تهران تفریحات مختلفی وجود دارد که ساعت فعالیت آن ها متفاوت است. از مهم ترین جاهای تفریحی بام تهران می توان به مجموعه وی آر، بگ جامپ، زیپ لاین، ترامپولین جامپینگ، بانجی جامپینگ، سورتمه بام تهران اشاره کرد.

پل طبیعت

پل طبیعت یکی دیگر از جاهای دیدنی تهران در شب است که شب ها بسیار چراغانی و دیدنی می شود. پل طبیعت در منطقه عباس آباد قرار گرفته است و روی شاه راه های اصلی تهران، یعنی اتوبان حقانی، همت و مدرس قرار دارد. پل طبیعت در واقع نخستین پل غیر ماشین رو در ایران است که پارک آب و آتش و همچنین پارک طالقانی را به یک دیگر وصل می کند. سازه این پل بسیار دیدنی و جذاب است و می تواند نظر هر گردشگری را به خود جلب کند. بسیاری از افراد ترجیح می دهند که شب ها به این منطقه بروند تا از زیبایی هر چه بیشتر آن لذت ببرند. همچنین شما می توانید در این منطقه از رستوران و کافه های آن استفاده کنید و لذت ببرید.

مگا مال

اگر از افرادی هستید که به مراکز تجاری و خرید علاقه دارید، مجتمع مگا مال یکی از بهترین گزینه ها برای شب گردی در تهران محسوب می شود. در این مرکز شما می توانید فروشگاه انواع برندها را ببینید؛ از کیف و کفش گرفته تا لوازم آرایشی مختلف. این مرکز تجاری در غرب تهران قرار دارد و شما می توانید علاوه بر مراکز خرید، از مراکز تفریحی داخل آن هم استفاده کنید. از مهم ترین امکانات آن می توان به دنیای بانوان، آی تی لند، هایپرمی مگامال، پردیس سینمایی، سرزمین ماسه (سند لند)، فود کورت و کافی شاپ و فضای ورزشی اشاره کرد که نظر بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است.

مرکز خرید پالادیوم

یکی از جاهای بسیار معروفی که در تهران وجود دارد و می توانید برای شب گردی از آن بازدید کنید، مرکز خرید پالادیوم است. این مرکز خرید فروشگاه های مختلفی در خود جای داده است و امکانات تفریحی و رفاهی مختلفی در آن قرار دارد. این مرکز خرید، در شمال تهران و منطقه زعفرانیه قرار گرفته است و توانسته با امکانات مختلفی که در اختیار افراد قرار می دهد نظر همه را به خود جلب کند. البته توجه داشته باشید که محصولات و اجناس این منطقه با توجه به برند و لوکس بودن، گران هستند. از مهم ترین بخش های آن می توان به باشگاه‌ های ورزشی و استخر، کتاب خانه، هایپر مارکت، کافه و رستوران، خانه کودک، فروشگاه پرینت ‌های سه‌ بعدی اشاره کرد.

شهربازی ژوپیتر

اگر از افرادی هستید که به شهربازی علاقه دارید و می خواهید از وسایل بازی داخل آن استفاده کنید، شهربازی ژوپیتر گزینه مناسبی است. شما می توانید برنامه بازدید از آن را در یک شب قرار دهید و از حضور در آن جا لذت ببرید. بازی ها و سرگرمی های مختلفی در این مجموعه وجود دارد که توانسته نظر افراد مختلف را به خود جلب کند. از مهم ترین وسایل آن می توان به چرخ و فلک، مینی بولینگ، ویدئو گیم، سفینه فضایی، سوپر بایک، اسنوبرد، سیمولاتور رالی، آیس بال، فایر بال، غرفه هدایا و جوایز، ایرهاکی چهار نفره، چملون پارادایز، دربی ، لوپریشن گاست، اسپایدر بات، بت من و… اشاره کرد.

باغ فردوس همیشه بیدار!

تفریح شبانه در تهران

محوطه‌ی باغ فردوس در شب‌های هر فصلی که به آن سر بزنید؛ جای مناسبی برای شبگردی در تهران است. در باغ فردوس تعدادی کافه و گالری و سینما وجود دارد که برای تفریح گزینه‌های خوبی هستند اما اکثرا تا ساعت ۲۳ باز هستند. با این حال اگر قسمت ورودی باغ فردوس به سمت ولیعصر را بیایید، تعدادی رستوران، دکه‌ی چای فروشی، بلال و … هم وجود دارند. اگر خوش شانس باشید در روزهایی از هفته می‌توانید شاهد موسیقی زنده در این محدوده باشید.

بام‌لند، یک تفریحگاه مدرن در کنار دریاچه

شبگردی در تهران

باملند یکی از مجموعه‌های تفریحی جدید تهران است که در چند وقت اخیر بسیار محبوب شده است و برای تفریح و شبگردی در تهران نیز گزینه‌ی مناسبی است. این مجموعه دارای وسیله‌ی بازی، تعداد زیادی کافه و رستوران، فروشگاه برندهای مختلف و طبیعت دریا مصنوعی چیتگر است.

سی تیر، شبگردی در تهران قدیم

سی تیر یکی دیگر از مکان‌های تفریحی تهران است که در یک سال اخیر خیلی محبوب شده است. این خیابان در کنار بناهای کهن در بافت تهران قدیم واقع شده است.

سی تیر یکی از اولین مکان‌ها برای گرد آمدن تعدادی از غذاهای خیابانی در تهران است. قیمت غذاها به نسبت کیفیت شان راضی کننده است و اگر برای شبگردی در تهران به سراغ خیابان سی تیر رفتید، از دکه‌ی کوچک دمنوش فروشی غافل نشوید. دمنوش‌های طبیعی و خوشمزه که البته کمی قیمت بالایی دارند. توصیه‌ی ما این است که اگر وسواسی هستید و روی مسائل بهداشتی بیش از حد حساسید، برای غذا خوردن به این خیابان نروید.

بام محک، شبگردی در تهران با آرامش

شب های تهران

گاهی اوقات برای تفریح به یک فضای آرام احتیاج داریم که بهتر است از شلوغی شهر کمی دور باشیم. اگر دنبال تفریح شبانه‌ی آرام در تهران می‌گردید، به سمت بام محک یا بام دارآباد حرکت کنید. بام محک یا بام دارآباد یک منظره‌ی زیبا از بالای تهران در شب به شما نمایش می‌دهد. اگر قصد وقت گذرانی در این جای آرام را دارید، بهتر است با خودتان چای و خوردنی‌های دیگری ببرید. چرا که در فضای بام محک جایی برای فروش خوراکی وجود ندارد. بام محک از تفریحات شبانه تهران است که برای رفتن به آن بهتر است اتوموبیل شخصی داشته باشید.

کافه هایی برای بازی و تفریحات شبانه در تهران

کافه های بازی فکری در تهران

کافه های برد گیم

اگر برای شبگردی در تهران هیچ گزینه‌ای پیدا نکردید، اصلا نگران نباشید! خدا را شکر این شهر پر از کافه‌های جور و واجور است که حتی تنهایی شما را پر می‌کنند. از انواع کافه‌های جدیدی که در تفریحات شبانه‌ی تهران مناسب هستند، کافه های بُرد گِیم (بازی های فکری چند نفره) را می شود مثال زد. این کافه‌ها در کنار منویی که هر کافه ای دارد، تعداد زیادی بازی فکری به شما پیشنهاد می کنند که میتوانید ساعت ها سرگرم شوید. اگر با این بازی‌ها آشنایی کافی ندارید هم نگران نباشید. در این کافه ها افرادی هستند که بازی‌های جدید را به شما آموزش بدهند و سوالات‌تان را جواب بدهند.

دنبال رستوران گردی در شب های تهران هستید؟

فودکورت های تهران
آدرس فود هال-فرشته

ممکن است از آن دسته افراد باشید که برای تفریحات شبانه در تهران شکم گردی را انتخاب می‌کنند.
در این انتخاب شما تنها نیستید؛ چرا که نیمی از شبگردی‌ها در تهران به رستوران رفتن ختم می‌شود. به دو روش می‌توانید از میان خوراکی‌های شبگردی در تهران یکی را انتخاب کنید. یا به خیابان‌هایی بروید که سرتاسر پر از گزینه برای خرید غذا و تنقلات هستند، یا به یک فودکورت متمرکز و شیک بروید تا از میان رستوران‌ها و کافه‌ها یکی را انتخاب کنید.
از جاهایی که در آن با تنوع غذاها و تنقلات رو به رو می‌شوید، می‌توان خیابان ستارخان، ابتدای خیابان سهروردی شمالی، میدان تجریش، میدان ولیعصر، باغ فردوس، خیابان دادمان در شهرک غرب، خیابان باب همایون، سی تیر و … را نام برد.
از فودکورت‌های خوب تهران نیز می‌توان به آدرس فود هال، فودکورت چارسو، فودکورت مجتمع تجاری گالریا، کوروش، راه چوبی و … اشاره کرد.

شبگردی در تهران با طعم هیجان

ورزشکارید یا به دنبال هیجان و تخلیه انرژی هستید؟

به شما تفریحات شبانه تهران که آرام هستند و انرژی زیادی نمی‌سوزانند پیشنهاد نمی‌شود. برای تخلیه انرژی در شبگردی کافیست به یک باشگاه بولینگ بروید، یک لاین بازی را برای یک ساعت اجاره کنید و حسابی تفریح کنید. بولینگ علاوه بر اینکه تمرکز و انرژی شما را می خواهد، بازی بسیار هیجان انگیزی است. یکی از باشگاه‌های بولینگ معروف و قدیمی تهران، بولینگ عبدو است. البته اگر آخر هفته قصد رفتن به بولینگ عبدو را دارید، بهتر است از قبل لاین تان را رزرو کنید.

آدرس بولینگ عبدو: خیابان شریعتی، بالاتر از پل صدر، روبروی ایستگاه مترو

باشگاه بولینگ مگامال یکی از سالن ها مجهز و جدید بولینگ است که برای تفریحات شبانه در تهران بسیار مناسب است. مگامال علاوه بر بولینگ مرکز خرید و پردیس سینمایی نیز دارد.

آدرس مگامال: تهران – بزرگراه شهید ستاری – شهرک اکباتان – فاز دو – میدان شهید صارمی

و همچنین باشگاه های بولینگ دیگری مثل بولینگ شیان، باشگاه انقلاب، سرزمین کودکان و …

به فضای باز برای تفریحات شبانه در تهران احتیاج دارید؟

پارک های تهران برای شبگردی

به پارک‌های تهران بروید. اکثر پارک‌های بزرگ تهران در شب هم زیبا هستند هم تفریحات متنوعی دارند. تفریحاتی مثل پینگ پونگ، والیبال، بسکتبال، دوچرخه سواری، کافی شاپ و امکان پیک نیک کردن نیز وجود دارد.

پارک جمشیدیه در شمال تهران، پارک باغ راه فدک در شهرک غرب، پارک لاله در مرکز شهر از نمونه‌‎های خوب برای شبگردی در تهران هستند.

امامزاده صالح

امام زاده صالح


یکی از مکان های معنوی و تاریخی در شهر تهران است. امامزاده صالح (ع)، یکی از فرزندان امام کاظم (ع) است. این مکان معنوی، در قسمت جنوبی میدان تجریش واقع شده است. بعد از گذشتن از بازار تجریش، به ورودی اصلی حرم میرسید.
کاشی کاری و طراحی امامزاده، محیط دلباز و زیبای حرم و حال و هوای معنوی حرم، باعث ایجاد آرامش معنوی و روحی در انسان میشود. در داخل حرم، عکسبرداری و فیلمبرداری ممنوع است ولی می توانید در حیاط حرم و صحن حرم، عکس های یادگاری بگیرید. در اطراف امامزاده، مراکز دیدنی مانند کاخ سعد آباد، و مراکز خرید مانند بازار تجریش و پاساژ ارگ، وجود دارد. امامزاده صالح (ع)، برای تفریحات شبانه در تهران، به همراه خانواده، مناسب است.


پارک آب و آتش

پارک آب و آتش


پارک آب و آتش، یکی از بهترین پارک های تهران است که در شمال شهر واقع شده است. این پارک بزرگ، در منطقه ۳ تهران واقع شده است. شروع به کار این پارک، از سال ۱۳۸۸ بوده است. از امکانات این پارک بزرگ، میتوان به: سالن آمفی تئاتر، برج های آتش، مراکز خرید و رستوران های بزرگ، اشاره کرد. این پارک، از چندین بوستان ساخته شده است که می توان به بوستان بنادر و بوستان حضرت ابراهیم اشاره کرد که در بوستان حضرت ابراهیم، فواره های مشهور پارک وجود دارد. یکی دیگر از بوستان های پارک آب و آتش، بوستان منظومه شمسی است که در آن، امکاناتی مانند سینما هفت بعدی و آسمان نمای گنبد مینا، وجود دارد. از دیگر امکانات این پارک می توان به: آلاچیق های بزرگ، کافه و فود کورت های متعدد، اشاره کرد. این پارک زیبا، یکی از مراکز مهم برای تفریحات شبانه در تهران است و هر شب، مورد بازدید شمار زیادی از مردم، قرار می گیرد.

برج میلاد، مشهور ترین مکان برای تفریحات شبانه در تهران

برج میلاد تهران


یکی از مکان هایی که بعد از شنیدن اسم تهران، به یاد می آوریم، برج میلاد است. این برج زیبا، از بزرگ ترین برج های جهان است که از سال ۱۳۸۷ فعالیت خود را شروع کرده است. برج میلاد، در شمال شرق تهران واقع شده است که از اتوبان های همت در شمال، حکیم در جنوب و چمران در شرق، میتوان به این برج رسید. برج میلاد از امکانات فراوانی بهره میبرد، که میتوان به: موزه ی مشاهیر، موزه ی شهرداری، اتاق فرار انیگما، سکوی دید باز به شهر تهران، زیپ لاین، پل معلق، سینمای شش بعدی، سالن دلفین ها، اتاق لیزر، زمین پینت بال و سال های سینما و کنسرت، اشاره کرد. اطراف برج، کافه و رستوران های فراوانی وجود دارد که میتوانید انواع غذا های ایرانی و بین المللی را صرف نمایید. ساعت کاری این برج، تا ساعت ۱۲ شب است، همین امر سبب شده است که یکی از مراکز تفریحات شبانه در تهران، برج میلاد باشد.

دربند تهران

دربند تهران


دربند، منطقه ای خوش آب و هوا در شمال است . این منطقه برای گشت و گذار های روزانه و تفریحات شبانه در تهران، مناسب است. رستوران های زیبا و دلپذیر در منطقه دربند، یکی از مراکز مورد استقبال مردم در تفریحات شبانه است. از مشهور ترین رستوران های منطقه دربند، میتوان به: رستوران کوهپایه، رستوران باغ ایرانی، رستوران آبشار و رستوران پای کوه، اشاره کرد. همه ی این رستوران ها، در فضایی باز و جنگی در دل کوه، در کنار رود های روان در دربند، به مشتریان خود خدمات ارائه میدهند. از دیگر جاذبه های گردشگری در منطقه دربند میتوان به: تله سیژ، آبشار دوقلو و کوهنوردی در این منطقه، اشاره کرد. طبیعت زیبا این منطقه، در هر فصل، زیبایی مخصوص به خود را دارد که همین امر سبب است که دربند، همیشه مورد بازدید مردم قرار گیرد.

دریاچه چیتگر

دریاچه چیتگر


یکی از مناطق گردشگری در تهران که به تازگی تاسیس شده است، دریاچه چیتگر است که واقع در شمال غرب تهران است. این دریاچه مصنوعی، یکی از زیباترین مراکز برای تفریحات شبانه در تهران است. از امکانات این دریاچه می توان به: قایق سواری در دریاچه، دوچرخه سواری در اطراف دریاچه، گشت و گذار در ساحل شنی واقع در اطراف دریاچه، کارتینگ ، سرزمین بازی و جایزه، اسکیت هوایی، سافاری وحشت، سینمای شش بعدی، سیرک تهران، برج هیجان و زیپ لاین، اشاره کرد. در اطراف دریاچه، میتوان از کافه و رستوران های متنوع برای صرف غذا های ایرانی و بین المللی استفاده کرد. وجود مراکز خرید اطراف دریاچه سبب شده است که روزانه مورد بازدید شمار زیادی از مردم قرار گیرد. شهر بازی مدرن واقع در اطراف دریاچه، یکی از مهم ترین شهربازی های شهر تهران است.

خیابان های تهران

خیابان های تهران


یکی از مقاصد پر تردد برای تفریحات شبانه در تهران، خیابان های تهران است. از خیابان های مهم تهران، می توان به خیابان ولیعصر اشاره کرد که از بلندترین خیابان های جهان است. دو طرف این خیابان، به دستور رضا شاه پهلوی، درختکاری شده است. در این خیابان، مراکز دیدنی همچون پارک ملت، کاخ مرمر، باغ فردوس، تئاتر شهر . فرهنگسرای هنر، واقع شده است. یکی دیگر از خیابان های معروف تهران، خیابان انقلاب است که از قدیمی ترین خیابان های شهر تهران است. این خیابان، از یک سو به میدان انقلاب، و از سوی دیگر به میدان امام حسین، می رسد. از مراکز مهم واقع شده در این خیابان، می توان به: دانشگاه تهران، پارک دانشجو و سالن های سینما، اشاره کرد.خیابان باغ سپهسالار، واقع در مرکز تهران، یکی از خیابان های قدیمی تهران است که بنای های قدیمی آن، مربوط به دوران قاجاریان است. از مهم ترین محله های اطراف این خیابان قدیمی، می توان به محله های لاله زار و بهارستان اشاره کرد.

پارک ارم

پارک ارم یکی از قدیمی ترین پارک هایی است که در ایران ساخته شده است و در حال حاضر ۳ شهر بازی فعال در آن وجود دارد. وسایل شهر بازی پارک ارم شامل رالی کودک، قوی گردان، یوروبانجی، اسکیت هوایی، فریزبی کودک، یوفو، تونل وحشت، ترن هوایی کودک، سرسره بادی و… هستند. همچنین امکانات دیگری هم در این شهربازی وجود دارد که می توانید یک روز کامل را در آن جا وقت بگذرانید. از کافی شاپ و رستوران گرفته تا تالارهایی برای برگزاری مراسم های مختلف. همچنین در این پارک پارکینگی وجود دارد که دارای ظرفیت ۵ هزار ماشین است و با خیالی آسوده می توانید ماشین شخصی خود را در آن جا پارک کنید.

بازار تجریش

یکی از قدیمی ترین مراکز خرید در تهران که می توانید شب از آن بازدید کنید، بازار تجریش است. این بازار در منطقه شمیرانات تهران قرار دارد و می توانید تا ساعت ۱۱ شب از آن بازدید کنید. همچنین در نزدیکی این بازار می توانید به زیارت امام زاده صالح (ع) بروید که شب ها صفای بسیار زیادی دارد. در این بازار همه چیز در دسترس شما است؛ از خشک بار و زیور آلات گرفته تا ادویه و ترشی. بازار میوه تجریش هم جذاب ترین بخش این منطقه است و شما می توانید میوه های تازه و گاهی هم کم یاب را در آن جا ببینید و خرید کنید. این بازار با استفاده از مترو هم قابل دسترسی است.

باغ ایرانی

یکی از باغ های بسیار باصفایی که در تهران قرار دارد، باغ ایرانی است. باغ ایرانی در خیابان شیخ بهایی قرار گرفته است و با فراهم کردن یک فضای سرسبز و دلنشین توانسته نظر افراد زیادی را به خود جلب کند. در این فضا پیاده روی می تواند نظر هر کسی را به خود جلب کند و از حضور در آن نهایت لذت را ببرید. بهترین فصل برای بازدید از این باغ، فصل بهار است. چرا که در این باغ گیاهان، درختان و گل های بسیار زیادی وجود دارد که شما در فصل بهار سرسبز می شوند. در فصل بهار گل و گیاهان شکوفه می دهند و فضای این باغ را برای قدم زدن و حتی عکاسی بسیار دلنشین می کند.

بام بوکان

یکی دیگر از بام هایی که در تهران وجود دارد و برای شب گردی بسیار مناسب است، بام بوکان است. بام بوکان در بالاشهر تهران قرار دارد و برای رفتن به آن جا باید به منطقه نیاوران بروید. پس از عبور از خیابان شریعتی و دزاشیب، در خیابان صادقی قمی خیابان بوکان می توانید به بام بوکان دسترسی داشته باشید. افراد زیادی وجود دارند که بام بوکان را به عنوان پاتوق خود انتخاب کرده اند و از آب و هوای بسیار دلچسب این منطقه لذت می برند. همچنین شب ها که شهر تهران نورانی و چراغانی است، از بالای این بوم می توانید از فضای بسیار دلنشین و جذاب آن استفاده کنید. بنابراین اگر به دنبال یک جای دنج هستید که شب گردی خود را در آن انجام دهید و از حضور در آن منطقه لذت ببرید، بام بوکان گزینه بسیار مناسبی است.

کافه های تهران

اگر گزینه های قبلی نمی تواند نظر شما را جلب کند یا این که به دنبال گزینه دیگری هستید، کافه های تهران گزینه مناسبی هستند. در تهران کافه های مختلفی وجود دارند که هر یک از آن ها تا نیمه شب در اختیار افراد هستند و شما می توانید به راحتی از آن ها بازدید کنید. کافه های روباز و سرپوشیده مختلفی در تهران هستند که در آن غذا و نوشیدنی های مختلفی سرو می شود. حتی در نزدیکی محل زندگی یا اقامتگاه خود هم می توانید کافه هایی را برای شب گردی پیدا کنید و از آن استفاده کنید.

سخن پایانی


شهر تهران، یکی از پرجمعیت ترین شهر های ایران است. این شهر، مراکز زیادی برای گشت و گذار و تفریحات دارد که میتوان به پارک آب و آتش  و بوستان باغ ایرانی اشاره کرد. تفریحات شبانه در تهران در روز های گرم تابستانی، یکی از تفریحات مردم است. از مراکز مهم در تفریحات شبانه در تهران، میتوان به: برج میلاد، دربند و خیابان های دیدنی تهران مانند خیابان ولیعصر، اشاره کرد.

کافه های برد گیم برای شبگردی در تهران کدام اند؟

کافه برد گیم اپال، کافه گیگ، مجموعه فکرکده، کافه فکر، کافه گیم لند و …

کدامیک از بام های تهران برای شبگردی مناسب است؟

بام تهران، بام لند، بام محک، بام بوکان

شکم کردی در تهران کجا بریم؟

از جاهایی که در آن با تنوع غذاها و تنقلات رو به رو می‌شوید، می‌توان خیابان ستارخان، ابتدای خیابان سهروردی شمالی، میدان تجریش، میدان ولیعصر، باغ فردوس، خیابان دادمان در شهرک غرب، خیابان باب همایون، سی تیر و … را نام برد.

۲۴ پیشنهاد برای شبگردی در تهران

5 دیدگاه در ۲۴ پیشنهاد برای شبگردی در تهران

  1. تفريحات شبانه در تهران به رستوران و خوردن ختم مي شه مناسبه كه با تفريحات شبانه در استانبول مقايسه بشه

  2. جاهایی که تفریحات موسیقی دارع معرفی کنید
    مثل پارک قیطریه که از ساعت ۸ شب تا ۳ صبح همراه با گیتار میانو آهنگ میزنن

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


*