بهترین رستوران های تبریز

تبریز که به شهر اولین‌ها معروف است، یکی از بهترین مقصدها برای سفرهای تابستانی محسوب می شود. اگر برای یک سفر با کلی جاهای دیدنی، ادامه مطلب

تبریز که به شهر اولین‌ها معروف است، یکی از بهترین مقصدها برای سفرهای تابستانی محسوب می شود. اگر برای یک سفر با کلی جاهای دیدنی، غذاهای خوشمزه، مردم مهربان و هوای مطلوب هنوز آماده نیستید، این مطلب را بخوانید تا شما را برای این سفر آماده کنیم. در این مطلب به معرفی جاهای دیدنی تبریز و بهترین رستوران های تبریز و تفریحات تبریز پرداخته ایم.

بهترین رستوران های تبریز و لذت غذاها در سفر

تبریز شهر غذاهای خوشمزه و اصیل است. غذاهایی که هیچوقت طعم شان را فراموش نخواهید کرد. از انواع کباب گرفته تا یرآلما یومورتایی که در خیابان های شهر می فروشند. بنابراین تعداد رستوران های خوب تبریز که می توان در آن ها غذاهای خوشمزه خورد؛ کم نیست. در این لیست به معرفی بهترین رستوران های تبریز که از قضا محبوبیت خوبی هم دارند پرداخته ایم.

رستوران گازماخ

یکی از رستوران های بسیار با صفایی که در شهر تبریز در اختیار شما قرار دارد، رستوران گازماخ است. این رستوران به غذاهای باکیفیت معروف است و به همین دلیل شهوت بسیار زیادی دارد.

گازماخ در زبان ترکی به معنای ته دیگ است و حضور آن در تمام غذاها یکی از مهم ترین مسائلی است که باعث شده تا این رستوران محبوبیت زیادی در میان افراد داشته باشد.

تمامی غذاهای رستوران گازماخ به شکلی زیبا و جذاب در ظروف چینی چیده شده است و طعم لذیذی دارند. فضای رستوران هم بسیار آرام و دنج است و محیط تمیزی دارد. کباب تابه ای رستوران از مشهورترین غذاهای آن است که پیشنهاد می کنیم حتماً امتحان کنید.

آدرس رستوران گازماخ: کوی ولیعصر، انتهای خیابان شریعتی شمالی، ضلع شمالی میدان بهارستان، نبش ۱۰ متری مقدم

شماره تلفن رستوران گازماخ: ۳۳۳۳۲۴۲۵-۰۴۱

رستوران سنتی و باغ آنا

یکی دیگر از بهترین رستوران هایی که در شهر تبریز وجود دارد، رستوران سنتی و باغ آنا است. این رستوران در فضایی بسیار منحصر به فرد و درجه یک قرار گرفته است و مساحت این باغ حدود ۳ هزار متر مربع است.

این باغ در منطقه سرد رود است و مهمانان پس از آن که غذای خود را میل کردند، می توانند کمی در فضای زیبا و طبیعت فکر آن پیاده روی کنند.

آرامش خاصی در این منطقه وجود دارد که می تواند نظر هر کسی را به خودش جلب کند. تنوع غذایی در این رستوران بسیار زیاد است و شما می توانید انواع غذاهای خوشمزه را با سلیقه خود میل کنید. خوردن کباب، آبگوشت، ماهیچه و کوفته تبریزی را فراموش نکنید.

آدرس رستوران سنتی و باغ آنا: آذرشهر، کمربندی سردرود

شماره تلفن رستوران سنتی و باغ آنا: ۳۴۲۰۹۵۲۴-۰۴۱ و ۳۴۲۰۹۵۲۵-۰۴۱

رستوران جلالی

رستوران جلالی از بهترین رستوران های شهر تبدیل است که غذاهای باکیفیت، خوشمزه و بی نظیری در اختیار افراد قرار می دهد. این رستوران به دلیل استقبال بسیار زیاد مردم سه شعبه در شهر تبریز تاسیس کرده است.

اولین شعبه آن سال ۱۳۶۰ در شهر سردرود افتتاح شد و پس از آن شعبه های دیگر هم افتتاح شدند. در این رستوران انواع غذاهای ایرانی، دریایی، بین المللی و… سرو می شود و شما می توانید هر نوع سلیقه ای که دارید را در این رستوران راضی کنید. آشپزهای آن بسیار حرفه ای و پرسنل هم خوش برخورد هستند. البته قیمت غذاهای آن کمی گران است اما واقعاً ارزش امتحان کردن را دارد.

آدرس رستوران جلالی شعبه ۱: دروازه تهران، میدان بسیج، پشت ایستگاه BRT

شماره تلفن رستوران جلالی شعبه ۱: ۳۶۳۷۷۸۸۲-۰۴۱

آدرس رستوران جلالی شعبه ۲: ارتش جنوبی، ما بین تقاطع پاستور و باغشمال، جنب سینما سرباز

شماره تلفن رستوران جلالی شعبه ۲: ۳۵۵۷۰۴۴۸-۰۴۱

آدرس رستوران جلالی شعبه ۳: میدان فهمیده، طبقه فوقانی مرکز خرید رشدیه

شماره تلفن رستوران جلالی شعبه ۳: ۳۶۶۶۱۱۱۰-۰۴۱

رستوران اجاق

اگر قصد دارید یک رستوران با کیفیت و معروف را برای خوردن غذا انتخاب کنید، رستوران اجاق یک گزینه بسیار عالی و مناسب است.

در این رستوران آشپزخانه ای وجود ندارد و سرآشپز غذای هر مشتری را بر روی میز مشتری طبخ می کند. مهمان ها برای صرف غذا می توانند انواع گوشت قرمز یا سفید را انتخاب کنند و سرآشپز بر روی همان میز طبخ کند. این ایده اشتهای مشتریان را زیاد می کند؛ چرا که غذا به صورت داغ سرو می شود و همیشه تازه است.

آدرس رستوران اجاق: کیلومتر ۵ جاده تبریز، ابتدای جاده کند رود

شماره تلفن رستوران اجاق: ۳۶۳۰۴۶۲۷-۰۴۱

رستوران ایمانی

یکی دیگر از معروف ترین رستوران هایی که در شهر تبریز قرار دارد و دارای دو شعبه است، رستوران ایمانی است. این رستوران در واقع بهترین دیزی سرای تبریز است و به همین دلیل شهرت زیادی دارد.

شیک و مدرن بودن این رستوران از دیگر ویژگی های آن است که باعث می شود افراد زیادی این رستوران را انتخاب کنند. جالب است بدانید که هر دو شعبه در یک خیابان واقع شده است و پذیرای توریست های داخلی و خارجی زیادی هستند. کیفیت غذاهای هر دو شعبه عالی است و شما می توانید با توجه به ذائقه غذایی خود غذاهای این رستوران را میل کنید.

آدرس رستوران ایمانی: سردرود، میدان امام حسین

شماره تلفن رستوران ایمانی (شعبه کلاسیک): ۳۴۲۰۱۵۹۵-۰۴۱

چلوکبابی باختر

یکی از بهترین چلوکبابی هایی که می توانید در تبریز پیدا کنید، چلو کبابی باختر است. در این چلو کبابی شما می توانید کباب های بسیار خوشمزه و نرمی پیدا کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

این چلو کبابی در خیابان باختر قرار گرفته که در واقع یک خیابان ساده اما با صفا است. در این رستوران دو نوع کباب برگ و کوبیده سرو می شود که طرفداران بسیار زیادی دارد.

شما می توانید تمام مراحل طبخ غذا را خودتان مشاهده کنید و اشتهایتان برای خوردن کباب خوشمزه در این چلو کبابی باز شود. این رستوران در اکثر مواقع شلوغ است و ممکن است نیاز باشد کمی منتظر بمانید.

آدرس چلو کبابی باختر: دروازه تهران، بلوار ۲۰ بهمن، بالاتر از پمپ بنزین، خیابان باختر

شماره تلفن چلو کبابی باختر: ۳۳۲۴۲۱۸۰-۰۴۱

سفره خانه قائم مقام فراهانی

اگر اهل غذاهای سنتی هستید و می خواهید خوشمزه ترین غذاهای یک رستوران سنتی را امتحان کنید، سفره خانه قائم مقام فراهانی یکی از بهترین گزینه ها است.

این رستوران ۱۱ متر زیر زمین قرار دارد و در آن موسیقی سنتی آذربایجان پخش می شود. این سفره خانه یکی از قدیمی ترین ها است و قدمت بسیار بالایی دارد. فضای آن هم بسیار تاریخی و لذت بخش است و شما می توانید غذاهای اصیل آذربایجانی را به بهترین شکل طبخ شده میل کنید.

آدرس سفره خانه قائم مقام فراهانی: خیابان ششگلان، نرسیده به پل قاری، کوچه یخچال

شماره تلفن سفره خانه قائم مقام فراهانی: ۳۵۲۵۸۷۲۱-۰۴۱

رستوران ایپک یولی

رستوران ایپک یولی در واقع یکی از لوکس ترین و مدرن ترین رستوران هایی است که در تبریز قرار دارد و در حال حاضر ۲ شعبه در این شهر دارد.

انواع کباب های ایرانی و ترکی با کیفیت بالا در این رستوران سرو می شود و شما می توانید از خوردن آن نهایت لذت را ببرید. فضای این رستوران بسیار شیک و تمیز است و در آن صندلی های چوبی در کنار میزهای سفید قرار گرفته است که جلوه خاصی به آن داده است. شما می توانید نهار یا شام بی نظیر و فراموش نشدنی را در این رستوران میل کنید. همچنین می توانید پیش از غذا یا پس از آن، چای هم میل کنید.

آدرس رستوران ایپک یولی: خیابان دارایی دوم، مرکز تجاری کاسپین

شماره تلفن رستوران ایپک یولی: ۳۵۲۳۸۸۹۰-۰۴۱

رستوران نفیس

رستوران نفیس یکی دیگر از بهترین رستوران های تبریز است که در فضای بسیار زیبا و دنجی قرار دارد. این رستوران آماده پذیرایی از مشتریان خود با انواع غذاهای ترک است.

اگر به غذاهای ترکی علاقه دارید، در سفر خود به تبریز حتماً این غذاها را امتحان کنید. بدون شک غذاهای این رستوران خوشمزه و باکیفیت هستند و به همین دلیل است که به عنوان یکی از بهترین رستوران های این شهر شناخته می شود. تجربه شما از این رستوران به یاد ماندنی است و قیمت غذاهای آن هم بسیار مناسب است.

آدرس رستوران نفیس: بلوار ولیعصر، خیابان رودکی

شماره تلفن رستوران نفیس: ۳۲۹۰۰۶۵۵-۰۴۱

رستوران مظفریه

اگر از افرادی هستید که به رستوران های سنتی علاقه دارید، رستوران مظفریه رستوران بسیار مناسبی است که به دلیل داشتن کباب یا کباب های بسیار بلند مشهور است.

کیفیت غذاهای این رستوران بسیار عالی و بالا است و شما می توانید در یک فضای دنج و دل نشین از خوردن غذای خود لذت ببرید. این رستوران در تبریز ۴ شعبه دارد که پیش از رفتن به آن باید حتماً میز رزرو کنید.

آدرس رستوران مظفریه شعبه ۱: فلکه شاهگلی، پشت مسیر مترو

شماره تلفن رستوران مظفریه شعبه ۱: ۳۳۸۹۲۲۴۳-۰۴۱

آدرس رستوران مظفریه شعبه ۲: داخل پارک شاهگلی، بعد از عوارضی، مجتمع سایمان

شماره تلفن رستوران مظفریه شعبه ۲: ۳۳۸۳۰۴۹۱-۰۴۱

آدرس رستوران مظفریه شعبه ۳: بلوار ولیعصر، خیابان فروغی، جنب مسجد جوادالائمه، کوی شیخ محمد خیابانی

شماره تلفن رستوران مظفریه شعبه ۳: ۳۳۲۹۳۰۶۳-۰۴۱

آدرس رستوران مظفریه شعبه ۴: فود کورت مجتمع ستاره باران، وی آی پی رستوران

شماره تلفن رستوران مظفریه شعبه ۴: ۳۴۴۲۳۹۶۵-۰۴۱

کباب سرای ریحان

اگر اهل خوردن کباب هستید و به دنبال یک کباب سرای باکیفیت می گردید، کباب سرای ریحان از سال ۱۳۹۱ شروع به کار کرده است و توانسته غذاهای بسیار خوشمزه ای در اختیار افراد قرار دهد.

محیط این رستوران بسیار دل انگیز است و غذا خوردن در آن می تواند بسیار لذت بخش باشد. همچنین در این کباب سرا صبحانه هم سرو می شود و برخورد بسیار خوب پرسنل باعث می شود تا بتوانید یک صبحانه، نهار یا شام خاطره انگیزی با همراه دوستان یا خانواده خود میل کنید.

رستوران دلستان

یکی دیگر از رستوران های باکیفیتی که در تبریز قرار دارد اما تشریفاتی نیست، رستوران دلستان است. این رستوران یکی از بهترین رستوران های تبریز است که محیطی آرام و بی نظیر دارد و شما می توانید یکی از بهترین غذاهای سنتی تبریز را در آن میل کنید.

این رستوران علاوه بر غذاهای سنتی، کباب و کوفته تبریزی خوشمزه ای هم ارائه می کند که طرفداران بسیار زیادی دارد. حوضچه آبی در مرکز این رستوران قرار دارد که در کار پنجره های چوبی مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. این رستوران توانسته افراد زیادی با سلایق متفاوت را به خود جذب کند.

آدرس رستوران دلستان: بلوار ۲۹ بهمن، روبروی جام جم

شماره تلفن رستوران دلستان: ۳۳۳۳۰۰۳۴-۰۴۱

رستوران بام تبریز

اگر چشم انداز عالی در محیطی که غذا می خورید برای شما مهم است، رستوران بام تبریز یک گزینه بسیار عالی محسوب می شود.

در این رستوران شما می توانید در بالاترین نقطه تبریز، یعنی بالای پارک عینالی غذاهای باکیفیت و لذیذی را میل کنید. مردم از سراسر تبریز برای خوردن غذاهای خوشمزه به این رستوران می روند تا یک وعده درجه یک را در آن میل کنند. همچنین شما می توانید از طبیعت زیبا و کوهستانی آن هم نهایت لذت را ببرید.

آدرس رستوران بام تبریز: اتوبان پاسداران، بالای پارک جنگلی عینالی، جنب مسجد عون بن علی

شماره تلفن رستوران بام تبریز: ۳۲۳۷۱۳۳۳-۰۴۱

چلوکبابی قرآنی و بهترین چلوکباب های تبریز

معروف ترین غذای این رستوران کباب برگ لذیذش است. قیمت ها نسبتا بالا هستند اما کیفیت غذا بسیار خوب و حتی عالی است.

چلوکباب قرآنی یکی از بهترین رستوران های تبریز است که قدمت زیادی هم در این شهر دارد. فضای رستوران قدیمی و نوستالژیک است و سفارش ها به سرعت سرو می شوند.

آدرس چلوکبابی قرآنی: خیابان جمهوری، پاساژ کیان ۱، طبقه دوم

وحید، یکی از بهترین رستوران های تبریز

این رستوران در میان تبریزی‌ها و مسافران شهر تبریز بسیار محبوب است. رستوران وحید یکی از بهترین رستوران های تبریز است که چلوکباب های بسیار با کیفیتی سرو می کند.

رستوران وحید در تبریز چند شعبه دارد اما شعبه‌ی لاله پارک معروف ترین شعبه است. در این رستوران در کنار چلو کباب‌های فوق العاده، دسرهای ویژه و پیش غذاهای بسیار خوشمزه‌ای مثل انواع دلمه هم سرو می شود که نباید از دستشان داد. دسرهای ویژه‌ی رستوران وحید شامل شیرینی ترکیه ای کنافه و انواع باقلوا با چای می شود.

آدرس رستوران وحید تبریز: مجموعه تجاری لاله پارك، طبقه سوم

رستوران مهران، برای عاشقان چلوکباب

تبریز را می‌توان در زمینه‌ی غذا و رستوران، بهشت عاشقان کباب دانست. چرا که ممکن است بهترین چلوکباب زندگیتان را در این شهر بخورید. پس با دقت انتخاب کنید تا از انتخاب تان لدت ببرید.

رستوران مهران هم یکی از بهترین رستوران های تبریز است که کباب برگ های معروفی دارد. این رستوران در تمام اپلیکیشن های امتیازدهی به رستوران ها، توانسته امتیاز بالایی را از آن خود کند.

آدرس رستوران مهران تبریز: دروازه تهران، سه راهی وليعصر، روبروي پمپ بنزين

چلوکبابی حاج علی، از بهترین رستوران های تبریز از گذشته

بازار تبریز یکی از جاذبه‌های گردشگری این شهر است. بسیاری از مسافران در تبریز گردی شان حتما به بازار سر می‌زنند. در این بازار رستوران‌های زیادی وجود دارد که اکثرا کیفیت مطلوبی دارند اما معروف‌ترین رستوران بازار که در میان بهترین رستوران های تبریز هم قرار دارد؛ رستوران حاج علی نام دارد.

این رستوران جای نشستن زیادی ندارد و معمولا هنگام ناهار بسیار شلوغ می‌شود، اما توصیه می‌کنیم که اگر موقع ناهار در بازار تبریز هستید، خوردن یک پرس چلو کباب حسابی در این رستوران را از دست ندهید.

آدرس رستوران حاج علی تبریز: بازار تبریز، بازار کلاه‌دوزان (بوهچی بازار)

رستوران برکه، انتخابی از بهترین رستوران های تبریز

این رستوران علاوه بر داشتن منویی بسیار متنوع، فضای زیبایی هم دارد. رستوران برکه با داشتن فضای باز، منوی خوب و نوع سرو خاص غذا توانسته در میان بهترین رستوران های تبریز باشد.

آبگوشت و کوفته تبریزی‌های این رستوران بسیار معروف هستند و اگر به برکه رفتید، توصیه می‌شود که این غذا را حتما امتحان کنید.

آدرس رستوران برکه تبریز: تبريز كمربندي سردرود مابين زيرگذر اول و دوم

دیزی و تاوا کبابی محمدی، سادگی در بهترین رستوران های تبریز

احتمالا می‌دانید که تاوا کباب همان کباب تابه‌ای در فارسی است. این رستوران در نهایت سادگی دیزی و کباب تابه‌ای‌های بسیار خوشمزه‌ای سرو می کند که در تبریز لنگه ندارند.

در کنار این دو نوع غذای خاص و خوشمزه، دوغ محلی سرو می‌شود که از هر کس با تجربه‌ی غذا خوردن در تاوا کبابی محمد سراغ این رستوران را بگیرید، حتما می‌گوید دوغ را کنار غذایتان امتحان کنید. چه چیزی بهتر از این؟
دیزی و تاوا کبابی محمدی در عین سادگی در میان بهترین رستوران های تبریز قرار گرفته است.

آدرس دیزی و تاوا کبابی محمدی تبریز: خیابان تربیت، بعد از پاساژ پردیس

رستوران حاج مجید چلوپز و بهترین چلو مرغ‌های تبریز

اینکه زرشک پلو با مرغ یکی از غذاهای محبوب ایرانی محسوب می‌شود، یک حقیقت انکار ناپذیر است. تقریبا در تمام شهرهای ایران این غذا را مطابق با ذائقه‌ی خودشان؛ اما با همان دستور تهیه‌ی ثابت پخته می‌شود.

اما تبریزی‌ها معتقدند یکی از بهترین چلو مرغ‌های ایران را رستوران حاج مجید دارد. اصلی‌ترین غذای این رستوران همین زرشک پلو با مرغ است و شاید عجیب به نظر برسد که با همین غذا تبدیل به یکی از بهترین رستوران های تبریز شده است.

آدرس رستوران حاج مجید چلوپز تبریز: خیابان تربیت، جنب مسجد امام حسن

بهترین غذاهای خیابانی در تبریز

تقریبا هر شهری تعدادی غذای ساده‌ی خیابانی دارد که مردم شهر فارغ از توجه به محل فروش، سال‌هاست آن‌ها را می خرند و لذت می‌برند. برای مثال در تهران باقالی و لبو، در جنوب کشور فلافل و سمبوسه و در تبریز تعدادی غذا که در ادامه معرفی شان خواهیم کرد.

یرآلما یومورتا، معروف‌ترین غذای خیابانی تبریز

یرآلما یومورتا را دیگر اکثر مسافران تبریز قبل از سفر هم می‌شناسند. ترکیب سیب زمینی کبابی، تخم مرغ آب پز، کره و نان این غذای مقوی و سالم را می‌سازند. در خیابان‌های تبریز در تمام فصل‌های سال دکه‌هایی را می‌بینید که رویشان پر از سیب زمینی و تخم مرغ است، این دکه‌ها همان فروشنده‌های خیابانی یرآلما یومورتا هستند.

جیز بیز یا خوراک جگر به سبک تبریز

این غذا ترکیبی از جگر، دل، قلوه و روده‌ی گوسفند است و بسته به اینکه کجا این غذا را سفارش می‌دهید، ممکن است کمی ترکیباتش متفاوت باشد. جیز بیز غذایی مقوی و محبوب بین تبریزی‌هاست.

البته اگر خیلی اهل گوشت گوسفند مشتقاتش نیستید، بهتر است سراغ این غذا نروید. چرا که هم چرب است و هم ذائقه‌ی خاصی را می‌طلبد. بهترین جاهایی که می‌توانید این غذا را امتحان کنید، جگر فروشی شهریار و جیز بیز فروشی‌های بازار تبریز است.

پخله یا باقالی، غذای خیابانی تبریز و چند شهر دیگر

از دیگر غذاهای خیابانی تبریز باید به باقالی‌های خوشمزه و گرم اشاره کرد. برای خوردن این باقالی‌ها علاوه بر دکه‌های خیابانی، مغازه‌هایی هم وجود دارند که می‌توان با اطمینان بیشتر در مسائل بهداشتی، از آن‌ها خرید کرد. یکی از معروف‌ترین باقالی فروشی‌های تبریز باقلا سرای خلیل است که در کنار باقالی گرم، آبمیوه طبیعی تازه و دوغ هم سرو می‌کند.

بهترین رستوران های تبریز

شما اولین دیدگاه را ارسال کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


*